Alla inlägg den 1 maj 2012

Av E-K - 1 maj 2012 11:56

Ja nu har den väl ändå äntligen kommit, fast det skulle bli taskigt väder till helgen igen. Menman får vara glad för nuet iaf! Ja så jag hoppas jag kan flytta hästarna till nästa helg. Dom kommer få det så bra, och jag med! :) SÅ vi får väl hoppas att båda har gjort lite resultat på banorna innan vi stallar in igen! Den här sommare kommer bli kanon, jag bara känner det på mig!


Men jag måste lösa Nelwins lilla bett problem, med tungan över blir ingen glad! Jag har provat rakt med fasta ringar, rakt med rörliga ringar, två-delat med både fasta och röröliga ringar och tre-delat i samma kombinationer. Men det är inget av det som han blir riktigt nöjd med! Nu går han på en super mjukt nova bett som är jätte smalt på mitten så hans tunga verkligen kan få plats. Men det är inte helt hundra, så nu har jag hittat en tungsticka jag ska prova på han och även försöka gå tag på en sådan där gummigrej men spänner om bettet. Och hoppas han kommer med ro och låter tungan ligga still!


Men det går framåt för oss! NU tar han båra galopperna klockrent och har även fixat några byten! ;) men det funkar som sagt bara när tungan ligger rätt! ;)

Så nu när vi flyttar så ska vi börja och hoppa lilte med, det kan vi ju göra på hacket til en början, kanske även är behagligast för han.... Ja vi får prova oss fram helt enkelt! Och gammle gul är så fin och mjuk nu, dom oändliga grusvägarna har gjort han mycket gott! Han går som en klocka och har blivt mycket mera liksidig, så det får vi fortsätta med i sommar när grusvägarna blir ännu flera och längre! :D


Nehe ut i solen och läsa skolböckerna igen! Det är det ända som felar just nu! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards