Alla inlägg den 27 maj 2012

Av E-K - 27 maj 2012 23:11

Ja jag är verkligen glad för solen!! Har kunnat legat ute i gräset varje dag och pluggat istället för att sitta inne. Får mycket mera ro till att läsa utomhus än att sitta inna i tråket, kommer bara på en massa andra saker att göra då. :(


Fanny och jag drog på barbacka tur med pojkarna i fredags. Hon kunde en liten mysig runda på 40 min......

         


Det slutade med ett försök till tvångsbad med Nelwin, tokvilse i snår skogen och tillbaka 2 h senare!


Ja jo det började bra med en nästan igen vuxen stig... redan där borde jag tänkt till och valt en annan runda :) Men jag litar på henne!

Till slut blev det en skogsväg iaf så knäna kunde sparas från träd skav! Vi vände ner mot Emmahulta sjön för att bara titta hur det såg ut, och då fick vi för oss att hästarna skulle bada. Det var lite taskig strand för den vara bara  30 cm brad och stupade rätt bra.

Angelo ville inte ens titta på vår såkallade strand bit, men Nelwin kunde vi nästan lura!

 

Eller ja, närmare än så kom vi inte! :) Vi blev löta om benen iaf så skorna fick hänga över nacken på tork.

Men på andra sidan sjön såg vi en bättre strand för hästarna så vi skulle ta oss dit istället.

Men tji fick vi, stigen vi hittade försvann, och tillslut kom vi fram till ett hus som inte borde funnits där!? Så vi tog  oss en runda i tokskogen, ja det var vassa saker överallt. Det kunde kanske bero på att vi red barfota och barbenta och var väldigt lovliga byten för taggbuskar! Tillslut otroligt men sant så hittade den gamla stigen igen!

Och med den en stackars joggare som sprnag för sitt liv när vi kom i busgalopp!

Ja, jag har u kommit på att man måste bråka lite med Nelwin för att han ska tagga till, efter vårat lilla tjabb om att bada eller inte så var han tokig!

Hela vägen hem gick han och frustade och jag kände hur lite arg och tokig han var. Men mer än frustningar blev det inte! Så, så länge han bara gör det får han bli hur arg han vill! :) lille hjärtat....


jaha nehe, sitter och planerar träningen för pojkarna i sommar och se om det blir något av oss! :)


Och nu...... är det bara 5 dagar kvar till sommarlov!!!!! :D Super nice!

Ovido - Quiz & Flashcards