Alla inlägg den 10 maj 2012

Av E-K - 10 maj 2012 13:45

Ja det får man väl lov att säga nu. UNderbart väder har det varit nu ett par dagar, fast justidag är det kanske inte någon höjdare! :(

Förra veckan hade vi ett födelsedags barn, NELWIN FYLLDE 4 ÅR!!! Hurra, hurrra, hurra!  

Ja nu börjar han bli stor pojke på rikgit! Men jag tycker faktiskt att stora pojkar kan hålla tungan rätt i munnen oxå, har nu provat en tung-sticka på han, men jag känner mig riktigt elak när han går med den. Så ska se vad man kan hitta på för andra bra lösningar, jag undrar hur man kan göra sitt egna bett? Borde väl egentligen bara vara att bocka till ett rör i rätt metall och sedan svetsa på två ringar? Jag vet ju hur jag vill att det ska se ut! Eller så kanske man kan köpa ett lite för långt rakt bett och sedan bara bocka till det? Hm, ja ajg får väl prova han säger väl till om han tycker om det ;)

Och i går släpptes dom på "för bete" i Inglatorp    första natten ute lyckades vi pricka in regn och grejer men dom verkade så lyckliga ändå när jag kom på morgonen. :) Visst är dom vackra dom gula pojkarna när dom springer iväg! 


Och på  lördag åker dom till det riktiga betet och hård träning för båda grabbarna är det som gäller nu när det blir paddock och allt på plats. Jag har försökt att planera in så att båda killarna kommer att åka ut på äventyr i både dressyr och hoppning, men vi får se hur tuff jag är när tiden väl är inne ;)

Nelwin blir det nog bara pay and jump för och någon programridning, men för Angelo blir det något där man kanske kan få åka hem med en rosett! ;)

Ja som sagt vi får se hur modig jag blir över sommaren!


Och på lördag är det säsongsavslutning på Eringsboda brunn med Black Jack och Sunnex. Kommer bli fantastiskt kul tror jag och ska få prova min färdigheter jag lärde mig på kursen och få utöva dom på "riktigt"!! Jag hoppas minsann att en särskild pojk kommer att dyka upp, får en så bra dansare har jag nog aldrig lyckats hamna i armarna på tidigare! ;)


Nä nu ska jag fortsätta med mitt tenta skrivande och leta efter någon tränare som kan trimma oss alla tre i sommar! :)

Ovido - Quiz & Flashcards